بازرسی ساخت و نصب مخازن ذخیره

دسته بندي : فنی و مهندسی » نفت و پتروشیمی
استاندارد ۶۵۰ API ، توسط مؤسسه نفت آمریکا یا API که مخفف American Petroleum Institute است تدوین شده است. این استاندارد در برگیرنده الزامات اصلی و پایه در مورد متریال، طراحی، ساخت، نصب، بازرسی و تست مخازن ذخیره می‌باشد. طبق پیشگفتار این استاندارد، الزامات و نکات ارائه شده در آن برای مخازن ذخیره‌ی افقی و عمودی قابل نصب بر روی زمین (Aboveground) که روباز (Open-top) یا رو بسته (Closed) هستند و با روش جوشکاری ساخته شده‌اند قابل استفاده است.
طبق متن استاندارد ۶۵۰ API ، مخازنی که مورد بحث در این استاندارد است فشار داخلی‌شان نباید از فشار جو (Atmospheric Pressure) بیشتر باشد. لذا به اغلب مخازنی كه تحت این استاندارد ساخته می‌شوند، مخازن اتمسفریک (Atmospheric Storage Tanks) گفته می‌شود. باید توجه داشت طبق این استاندارد دمای كاری برای این گونه مخازن نباید از C° ۹۳ بیشتر باشد. اما باید در نظر داشت با ملاحظاتی(پیوست های ضمیمه) که در این استاندارد آمده است و با رعایت چهار‌چوب‌های ذکر شده دمای کاری و فشار مخازن به ترتیب می‌تواند تا C° ۹۳ و KPa ۱۸ باشد.
کتاب آموزش بازرسی ساخت و نصب مخازن ذخیره اتمسفریک (سقف ثابت و سقف شناور).
مطالب این کتاب برگرفته از استاندارد API 650 چاپ سال 2020 میلادی می باشد(عليرغم اينكه سعي در حفظ مفهوم و چارچوب آن نيز شده است)، که شامل ده بخش و بیست و هفت ضمیمه می باشد(ده بخش اصلی بصورت کامل و ضمیمه فقط H&C).
در این کتاب نیز مراحل ساخت مخازن بصورت مرحله به مرحله به پیوست تصاویر مرتبط با موضوعات ساخت، گنجانده شده است. در واقع این کتاب مرجع ایست جهت آشنایی با روشهای ساخت مخازن اتمسفریک(سقف ثابت و سقف شناور) و همچنین جهت آشنایی با پاراگراف های استاندارد، و تسهیل رجوع به آن ضمیمه H مربوط به مخازن ذخیره دارای سقف شناور داخلی و ضمیمه C مربوط به مخازن ذخیره دارای سقف شناور خارجی به صورت کامل براساس پاراگرافهای استاندارد ترجمه شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.
ارسال تجربيات و مستندات دریافت كنندگان محترم اين کتاب جهت رفع كاستي و نواقص موجود مزيد امتنان و موجب غني تر شدن محتوي آن خواهد بود.


دسته بندی: فنی و مهندسی » نفت و پتروشیمی

تعداد مشاهده: 246 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

تعداد صفحات: 163

حجم فایل:11,510 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل دانلود کلیات کتاب
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل دانلودی حاوی فایل پی دی اف می باشد

  • گالری تصاویر :